Gratis Frakt!
OVER Skr1,965
 

Men i stället för Active Time stridssystem

Published: måndag 20 februari, 2017

Vid ett möte med fienden trupp överförs till en separat slagfält, med striden börjar slumpmässigt - de vanliga fiender på studieorter är inte synliga och kan inte kringgås. Liksom i de tidigare delarna i serien använde Final Fantasy X ett turbaserat stridssystem. Men i stället för Active Time stridssystem (ATB), som användes i tidigare spel börjar med Final Fantasy IV, introducerades Villkorlig tur-baserade Battle (Eng.) (CTB), som skapades av regissören Toshiro Tsuchida utarbetande strider Anime Sverige
. ATB innehöll delar av strid i realtid: karaktärernas rörelser som görs när du fyller en speciell skala, och om spelaren inte gav någon kommandon karaktär, gjorde fienden inte sluta attackera. CTB läge, däremot, inte kräver att spelaren att fatta beslut snabbt, eftersom både tecken och fiender göra drag strikt i tur och ordning. Den frekvens med vilken ett visst tecken kommer att göra drag, beror på egenskaperna hos det strids karaktär - i synnerhet dess hastighetsparameter. Grafisk tidslinje i det övre högra hörnet på skärmen visar som kommer att göra de närmaste drag, och hur Ordningen på kommer att variera beroende på arbetsflödet.


I slaget innebär tre (i vissa fall - ett eller två) tecken. Slaget anses förlorad, när träffpunkterna i alla aktiva karaktär kommer att sjunka till noll (status «knock-out", K.O., Rus. Knockout) eller utövande av rörelser möjliga (status «sten», eng. Fossilized). Tecken kan ändras vid tidpunkten för hans tur - så i en strid kan delta alla sju hjältar. Spelaren kan bygga sin egen strategi, med beaktande av skillnader i egenskaperna hos varje karaktär och deras förmågor. Så i början av spelet grundläggande färdigheter Tidus, Auron och Vacca är fysiska angrepp; Lulu kan använda en svart (militär) magi; Yuna har förmågan att överklaga Universum och vitt (mestadels läkemedel) magi; Ricky kan användas i strid en mängd olika objekt, liksom att stjäla utrustning från fienden; Kimari kunna lära kamp tekniker för fiendens


Varje karaktär har några speciella tekniker, överlägsen styrka och effektivitet konventionell attack - de finns tillgängliga i Overdrive tillstånd. Overdrive ersatte Limit Break, ett begrepp som har använts i tidigare spel. Nästan alla speciella metoder är interaktiva, det vill säga att öka deras spelare måste trycka på specifika joystickknapparna vid rätt tidpunkt. Ett tecken kan gå in Overdrive tillstånd att få tillräckliga mängder av specialglasögon och fylla en separat skala Guilty Gear Kostymer
. Det finns flera lägen för dessa punkter. I början av spelet finns det bara ett läge - stoiska (rus stoisk.), I vilken skala kommer att fyllas med karaktären emot skada; ytterligare tecken lär och andra lägen, där spelaren kan installeras på egen hand. Detta i synnerhet, Warrior (ryska krigare,. Tecknet får poäng när det handlar skador på fienden), Slayer (ryska mördare ;. För att få poäng genom att döda fienden, det vill säga att tillämpa det sista slaget honom), kamrat (ryska kamrater Skala karaktär bygger. när andra medlemmar i truppen tar skada) och andra.


Ett annat inslag är stridssystemet - är att ha kallats eller Eoner. Eoner kan kallas på slagfältet som allierade; det kan bara göra Una. Om det i de tidigare spelen i serien orsakade en varelse dök upp, gör en sak och omedelbart försvann, Final Fantasy X Eon kämpade tillsammans lösgör - karaktärerna är inte längre deltar i striden så länge fienden förstörs, eller tills varelsen kommer att dö eller inte kommer tillbaka. Ringa flera varelser kan inte vara på gång. Varje Aeon har sin egna parametrar, förmåga, och det kan också falla in tillståndet i Overdrive, samtidigt som spelet utvecklas och bli starkare Hiiro no Kakera Kostymer
. Styrkan i skador på sina attacker, inklusive Una beror på parametrarna för magi. Allt i spelet åtta eoner; fem av dem gå med i laget under tomten, och tre mer kan erhållas genom att ytterligare uppdrag.